Kaikki sivun toiminnot eivät toimi oikein Internet Explorer selaimella! Suosittelemme käyttämään selaimena joko Google Chromea, Firefoxia, Safaria tai Microsoft Edgeä.

Ongelma ja Goodwillerin ratkaisu

Tavalliselle kuluttajalle ei ole olemassa helppoa ja luotettavaa tapaa tarkistaa oma ajokuntonsa ja ammattilais- ja viranomaiskäyttöön tarkoitetut alkometrit maksavat useita satoja euroja. Goodwiller tarjoaa kuluttajille aivan uuden tavan varmistaa oman ajokuntonsa alkoholin nauttimisen jälkeen. VTT:n kanssa kehitetty ja patentoitu Promilless-promilletesti mittaa veren alkoholipitoisuuden syljestä ja kertoo käyttäjälle selkeästi ja yksiselitteisesti, mikäli hänen verensä alkoholipitoisuus ylittää testiin määritellyn raja-arvon. Kertakäyttöinen Promilless-pikatesti on tällä hetkellä markkinoilla oleviin puhallettaviin alkometreihin verrattuna hyvin helppokäyttöinen ja merkittävästi edullisempi vaihtoehto.
 
Goodwillerin kehittämää ratkaisua tukee kaksi trendiä:
1)   Kuluttajat ovat nykyään hyvin kiinnostuneita omasta hyvinvoinnistaan ja terveydestään.
2)   Toinen merkittävä Goodwillerin liiketoimintaa edistävä trendi on vastuullisen alkoholinkäytön vahvistuminen. 

Iso markkinapotentiaali

Promilless-tuotteen potentiaalisena käyttäjäryhmänä Yhtiö näkee kaikki yli 18-vuotiaat kuluttajat, jotka haluavat varmistua omasta ajokunnostaan. Yhtiön tekemien markkinatutkimuksien mukaan jopa 2/3 aikuisista suomalaista on ollut tilanteessa, jossa he itse tai joku heidän lähipiiristään on ollut epätietoinen omasta ajokunnostaan. Saman tutkimuksen mukaan 20 % suomalaisista kuluttajista arvioi käyttävänsä tuotetta vähintään kerran vuodessa. Yhtiö arvioi, että tuotteen potentiaalisia käyttäjiä on pelkästään Suomessa jopa 700 000.

Useat kansainväliset markkinatutkimuslaitokset arvioivat säännöllisesti alkoholi- ja huumetestien kansainvälisten markkinoiden kehittymistä. Yhtiön keräämän markkinatiedon perusteella näiden markkinoiden koko on tällä hetkellä noin 5 Mrd€ ja tulevina vuosina kokonaismarkkinan odotetaan kasvavan jopa 7 % vuosittain. Tässä vaiheessa Yhtiö on määritellyt kokonaismarkkinasta omaksi kohderyhmäkseen erityisesti kuluttaja- ja yrityssegmentin, jonka kooksi se arvioi noin 1,3 Mrd€ (30 % kokonaismarkkinasta).

Yhtiön kaupallistuminen

Yhtiö aloitti Promilless-tuotteen laajamittaiset kaupalliset toimitukset Suomen vähittäiskauppoihin maaliskuussa 2017. Tästä lähtien jakeluverkostoa on laajennettu järjestelmällisesti ja se kattaa tällä hetkellä noin 1600 vähittäiskauppaa. Kumulatiiviset toimitusmäärät ovat tällä hetkellä jo yli 100 000 tuotepakettia, joka tarkoittaa jo yli 200 000:ta kuluttajille toimitettua promilletestiä.

Erinomainen tiimi

Goodwiller Oy:n operatiivinen ydintiimi on työskennellyt pitkään yhdessä ja tiimillä on osaamista niin biokemian tieteellisestä tutkimustyöstä, kuluttajatuotteiden kehittämisestä ja tuotannosta sekä hyvinvointituotteiden onnistuneesta myynnistä ja markkinoinnista vähittäiskauppoihin. Avainhenkilöillä on aikaisempaa kokemusta niin sarjayrittäjyydestä kuin myyntiorganisaatioiden rakentamisesta ja johtamisesta.

Yhtiön hallitusta on vahvistettu vuoden 2018 aikana siten, että Yhtiöllä on riittävää strategista ja liiketoiminnan johtamiseen liittyvää osaamista. Hallituksen jäsenten tausta on kuluttaja- ja vähittäiskaupan liiketoiminnasta, joka kokonaisuudessaan vahvistaa Yhtiön osaamista ja tukee johtoryhmän operatiivista tekemistä.

image.png 46.92 KB

Jätä yhteyspyyntö ja olemme sinuun yhteydessä!

×