Kaikki sivun toiminnot eivät toimi oikein Internet Explorer selaimella! Suosittelemme käyttämään selaimena joko Google Chromea, Firefoxia, Safaria tai Microsoft Edgeä.

Toimialan trendit ja Piceasoftin tarjoama ratkaisu

Matkapuhelinoperaattorit, jälleenmyyjät, huoltopartnerit ja kierrättäjät tarvitsevat tehokkaita IT-työkaluja hallitsemaan matkapuhelinten elinkaarta. Ne haluavat tarjota kuluttajille helpon tavan vaihtaa puhelimen joko uuteen tai käytettyyn, hyvää palvelua laitteen vikatilanteissa sekä luotettavan ja tehokkaan tavan kierrättää puhelin sen elinkaaren lopussa. Laitteen ostovaiheessa kuluttaja haluaa helpon ja luotettavan tavan siirtää tietonsa vanhasta puhelimesta uuteen. Laitteen vikatilanteessa kuluttaja haluaa ratkaista ongelman nopeasti ja ilman ylimääräistä vaivaa. Laitteen vaihtotilanteessa kuluttaja haluaa vanhasta puhelimestaan mahdollisimman korkean hyvityshinnan. Laitteen palautuessa huoltoon tai vaihtoon kuluttaja haluaa varmuuden siitä, että hänen henkilökohtaiset tietonsa on poistettu puhelimesta. Laitteen elinkaaren lopussa kuluttaja haluaa, että materiaali kierrätetään mahdollisimman ympäristöystävällisesti.
 
Kaikkiin edellä mainittuihin tarpeisiin Piceasoftin tuotteet tarjoavat ratkaisun. Yhtiön käsityksen mukaan muilla alan toimijoilla ei ole yhtä kattavaa tuotevalikoimaa vastata näihin tarpeisiin. Yhtiö on vuosien varrella kehittänyt vahvan, patenttisuojatun teknologia-alustan mobiililaitteiden kierrätykseen ja se tukee 19 000 puhelinmallia ja kaikkia tunnettuja käyttöjärjestelmiä.
 

Piceasoft on kasvanut nopeasti ja merkittävien sopimusten uusiutumisprosentti on ollut 98 %

Piceasoftin tuotteet tukevat asiakastarpeita koko puhelimen elinkaaren aikana. Yhtiö on kasvanut nopeasti viime vuosina ja se voitti vuonna 2017 Deloitten Technology Fast 50 -kilpailun. Vuonna 2019 Yhtiö pääsi mm. Kauppalehden 100 nopeimmin kasvavan yrityksen listalle ja Deloitten Technology Fast 50 -listalle Suomessa.
 
Yhtiöllä on jo vuodelle 2020 sitoutunutta kassavirtaa 5 miljoonaa euroa, joka muodostuu vuosina 2018 ja 2019 tehdyistä asiakassopimuksista. Yhtiön asiakkaina on suurin osa Euroopan tunnetuista puhelinjälleenmyyjistä ja mobiilioperaattoreista: Telefonica, Vodafone, Swisscom, FNAC Darty, Telenor, Telia, MediaMarkt, Elkjöp (Gigantti) ja monia muita. Yhtiön asiakassopimukset solmitaan pääsääntöisesti 12-24 kuukauden mittaisiksi ja merkittävien sopimusten uusiutumisprosentti on ollut 98 %. Hyvän kasvun strategiassa Piceasoft tavoittelee 15 miljoonan euron liikevaihtoa vuodelle 2023 ja voimakkaan kasvun strategiassa liikevaihtotavoite on 20 miljoonaa euroa.
 

Iso markkinapotentiaali

a)    Uusien puhelimien markkina on iso ja kuluttajan tarve datan siirtoon ja poistoon pysyy. 
b)    Käytettyjen puhelinten kauppa kasvaa nopeasti ja markkinan koko on parin vuoden päästä 67 miljardia dollaria.
c)     Puhelinten osto, huolto ja kierrätys siirtyy digitaalisiin kanaviin, mikä luo uutta markkinaa.
d)    Puhelinten vakuutusmarkkina kasvaa.
 

Yhtiön exit-skenaariot

Yhtiö on kiinnostanut muita alan toimijoita erityisesti Pohjois-Amerikan suunnassa. Piceasoftilla on useita hyviä exit-vaihtoehtoja toimialalla, ja Yhtiö ennakoi, että näiden tilaisuuksien määrä nousee jatkossa. Vaihtoehtona on tehdä exit toimialan sisällä myymällä esimerkiksi alan isolle, pörssiin listatuille yrityksille, joka toimii ohjelmisto-, kierrätys- tai jakeluliiketoiminnassa. Piceasoftin yhteistyöverkostossa on yrityksiä, jotka ovat ilmaisseet kiinnostuksensa Piceasoftin ostamiseen joko osittain tai kokonaan. Exit-tilanteessa Piceasoftin pääosakkeenomistajat odottavat valuaatiota tasolla 6-10 kertaa vuosittainen liikevaihto toistuvaislaskutuksen osalta, mikä on tyypillinen SaaS-yrityksissä yrityksen arvon määritys.
tai

Jätä yhteyspyyntö ja olemme sinuun yhteydessä!

×