Kaikki sivun toiminnot eivät toimi oikein Internet Explorer selaimella! Suosittelemme käyttämään selaimena joko Google Chromea, Firefoxia, Safaria tai Microsoft Edgeä.

MultiTactionin ratkaisu
 
MultiTaction kehittää, markkinoi ja myy edistyneitä visualisointi- ja kommunikointiratkaisuja yrityksille ja organisaatioille maailmanlaajuisesti. Näillä ratkaisuilla ihmiset ja tiimit voivat luoda virtuaalisen työtilan, jolla pystyvät olemaan yhteydessä ajasta ja paikasta riippumattomasti, voivat jakaa ideoita ja ratkaista liiketoimintaongelmia reaaliaikaisen datan avulla. Yhtiöllä on yli 600 asiakasta lähes 60 maassa ja tytäryhtiöt USA:ssa, Singaporessa ja Englannissa.
 
Asiakkaina Fortune Global 1000 -yrityksiä
 
Pro AV -ratkaisujen kysyntä on lisääntynyt yritys-, koulutus- ja julkishallinnon aloilla. MultiTactionin keskeinen asiakaskohderyhmä on Fortune Global 1000 -yritykset. Yhtiö on tähän päivään mennessä saanut asiakkaikseen lähes sata Fortune Global 1000 listattua yritystä. Asiakkaita ovat mm. Walmart, AT&T, Shell, Samsung, Gazprom, Citigroup, Johnson&Johnson, Tata Group, Accenture, KPMG, Oracle, Flex ja JLL. Tutkimusten mukaan juuri nämä kansainväliset yritykset investoivat todennäköisimmin ProAV -teknologioihin.
 
Suuret kansainväliset yritykset ostavat useihin toimipisteisiinsä MultiTaction-järjestelmiä saadakseen maksimaalisen hyödyn investoinnistaan. Yhtiön kannalta tämä on valtava lisämyyntimahdollisuus. Esimerkiksi KPMG on hankkinut MultiTaction -järjestelmän jo yli kahteenkymmeneen toimipisteeseen globaalisti. KPMG:llä on globaalisti yli sata toimipistettä. KPMG:n lisäksi Yhtiöllä on useita muita kansainvälisiä yrityksia asiakkainaan, jotka aikovat laajentaa järjestelmän useihin toimistoihin mm. Accenture, Deloitte, JLL, CityGroup. Tyypillisen asiakastoimituksen hinta vaihtelee alkaen n. 150t-500t euroa. Suurimmat järjestelmätoimitukset ovat arvoltaan yli 1 M€. Tämän lisäksi olemassa olevat asiakkaat ovat pysyneet 100 %:sti, eivätkä ole vaihtaneet ohjelmistoja muiden toimijoiden ohjelmistoihin.
 
Liiketoiminnan nykytilanne
 
MultiTaction-konsernin liikevaihto kasvoi vuonna 2019 n. 57 %. Covid-19 -pandemia on myös vaikuttanut MultiTactionin toimintaan. Yhtiö ei ole varsinaisesti menettänyt sopimuksia, vaan asiakkaat ovat siirtäneet tilauksiaan, kunnes Covid-19 -pandemiasta johtuvat rajoitukset lievenevät. Näkyvissä on jo merkkejä aktivoituvasta asiakaskunnasta. Yhtiö arvioi, että vuoden 2020 liikevaihto tulee pienenemään n. 10 miljoonaan euroon. Hyvän kasvun strategiassa Yhtiö uskoo vuonna 2021 MultiTaction-konsernin liikevaihdon olevan n. 16,5 miljoonaa euroa ja vuonna 2022 tavoitellaan yli 22 miljoonan euron liikevaihtoa. 
 
Exit-mahdollisuudet
 
Yhtiön pääosakkeenomistajien tavoitteena on viedä Yhtiö Nasdaq Helsinki First North -listalle H2 2022 aikana. Vaihtoehtona on myös tehdä exit toimialan sisällä myymällä Yhtiö esimerkiksi alan isolle, pörssiin listatulle yritykselle, joka toimii Pro AV -toimialalla. Exit-tilanteessa Yhtiön pääosakkeenomistajat odottavat arvostustasoa noin 2-3 kertaa kuluvan tilikauden vuosittainen liikevaihto. Esimerkkinä jos MultiTaction-konsernin vuosittainen liikevaihto saavuttaa tason 22,5 M€, kyseinen odotettu arvostustaso on 45 M€ ja 70 M€ välillä.
 
Yhtiön näkemyksen mukaan Yhtiön arvostus Osakeannissa on maltillinen ottaen huomioon aikaisempien rahoituskierrosten arvostukset. Yhtiö on panostanut aikaisempina vuosina vahvasti tuotekehitykseen ja viimeisen vajaan parin vuoden aikana pystynyt luomaan vahvan globaalin kysynnän ja onnistunut parantamaan merkittävästi käyttökatettaan.
 
Yhtiöön ovat sijoittaneet useat merkittävät sijoittajat, kuten Suomen Teollisuussijoitus Oy ja Innovestor Kasvurahasto I Ky. Mm. edellä mainitut sijoittajat ovat allekirjoittaneet ennakkositoumukset, joiden mukaisesti ne ovat sitoutuneet osallistumaan osakeantiin.

Copy of popup menu on Showcase wall_PITKÄKUVAUS.png 386.02 KB


tai

Jätä yhteyspyyntö ja olemme sinuun yhteydessä!

×